فرصت را از دست ندهید!

بررسی بازار آهن آلات | فروشگاه آهن آلات بنیامین

بازار نیمه تعطیل آهن آلات در روز چهارشنبه روند ثابتی داشت؛ اما به غیر از ورق و پروفیل دیگر کالاهای فولادی با کاهش نسبی قیمت همراه بودند.

 طبق آمار به دست آمده، معاملات در بورس کالا و بازار آزاد نیز در ضعیف ترین حالت ممکن بودند و با این اوضاع و با توجه به این که احتمال قطع شدن گاز در آبان ماه وجود دارد و نوسانات زیاد نرخ دلار می توان گفت بهترین زمان مناسب برای خرید آهن آلات و میلگرد همین الان است‌.

قیمت روز آهن آلات در روز گذشته در غالب مبادی ثابت بود و در پی این ثبات دلار نیز هیچ نوسانی نداشت و با همان قیمت قبل ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان به عرضه رسید.

قیمت میلگرد ثابت بود؛ اما برخی از شرکت ها بین ۵۰ تا ۲۰۰ تومان نرخ این محصول را کاهش دادند و کف قیمت میلگرد بین ۲۳ هزار و ۱۰۰ تا ۲۳ هزار و ۶۰۰ برآورد شد؛ قیمت میلگرد نیشابور با ۱۰۰ تومان کاهش به ۲۳ هزار و ۸۱۰ رسید، میلگرد میانه با کاهش ۱۵۰ تومانی قیمت به ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و میلگرد فولاد زاگرس هم با نرخ ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه شد.

در روز گذشته تیرآهن نیز قیمت ثابتی داشت؛ اما تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی از ضخامت ها حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

قیمت ورق سیاه در چند مرکز حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان افزایشی بود؛ اما برخی از کارخانه ها هیچ تغییری در نرخ این محصول اعمال نکردند و ورق های گالوانیزه، روغنی، استیل و انواع ورق های سرد هم نرخ ثابتی داشتند.

انواع نبشی، ناودانی و سپری نیز قیمتشان ثابت بود؛ اما چند مرکز حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان از نرخ این محصولات را کم کردند و انواع لوله نیز بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند.

نرخ پروفیل نیز در روز گذشته بدون تغییر بود؛ اما پروفیل نیکان و پروفیل کیان پرشیا حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کردند؛ نرخ پروفیل ۲ میلی متر هم ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان برآورد شد که در یک هفته گذشته نوسان چندانی در قیمت این محصول مشاهده نشد و گویا پروفیل ۲ میل در برابر کاهش قیمت از خود مقاومت نشان می دهد؛ اما در روز گذشته که بازار نسبتا تعطیل بود برخی از مراکز قیمت قوطی آهن را کمی افزایش دادند تا شاید بتوانند تقاضا را تحریک کنند.

گزارش های به دست آمده از بورس بیانگر این هستند که  کالاهای بورسی هم تقاضای قابل توجهی نداشتند و تقاضاهای موجود هم مربوط به محصولات اعتباری بودند و می توان گفت که معاملات در بورس کالا در ضعیف ترین و پایین ترین سطح قرار داشت و اگر چه دلیل اصلی کاهش تقاضا رکود شدید در بازار مسکن است که این رکود هم از افزایش قیمت زمین سرچشمه می گیرد؛ ولی دخالت بعضی مسئولان در خصوص مشخص سازی قیمت فولاد در بازار داخلی نیز به نوعی به این رکود دامن می زند و تعادل در بازار را بهم می ریزد.

در روز گذشته از کل محصولات فولادی به عرضه رسیده تنها ۱۳ درصد آن ها به معامله رسید به گونه ای که از ۲۷۴ هزار و ۵۶۵ تن محصول فولادی حدود ۳۵ هزار و ۹۷۰ تن به فروش رفت و از این مقدار تنها ۱۰ درصد میلگرد در دسترس قرار گرفت به این صورت که از ۲۱۸ هزار و ۸۰ تن میلگرد آجدار فقط ۲۳ هزار و ۵۹۳ تن آن با قیمت ۲۱ هزار و ۶۲۶ تومان معامله شد.

ورق گالوانیزه G نیز حدود ۲ هزار و ۶۵۰ تن آن معامله شد که افزایش ۳.۲ درصدی قیمت داشت و از کل تیرآهن به عرضه رسیده هم حدود ۲۷ درصد آن مورد معامله قرار گرفت و ۲ هزار و ۲۸۲ تن هم نبشی عرضه شد و از ناودانی نیز حدود ۳ هزار و ۲۶۴ تن آن به فروش رفت.

با توجه به آمار معاملات در بورس و قیمت روز آهن آلات در بازار آزاد می توان گفت که میلگرد ممکن است طی چند روز اخیر کف قیمتی ۲۲ هزار تومانی را تجربه کند و این زمان وقت خوبی برای خرید میلگرد است؛ چرا که با در نظر گرفتن قطع شدن گاز در فصل سرد سال و نوسانات نرخ دلار در آبان ماه احتمال دارد بازار تحریک شود و با نوسانات صعودی قیمت آهن آلات مواجه شویم.

امیدواریم که با مطالعه مقاله خبری فوق توانسته باشید آگاهی خود را نسبت به جدیدترین اخبار مربوط به بازار آهن و فولاد بالا ببرید؛ در صورتی که قصد خرید انواع محصولات آهنی را با نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت و از همه مهم تر بدون واسطه دارید می توانید از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین محصول مدنظر را به طور حضوری یا اینترنتی در حجم نامحدود سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

شماره تلفن های زیر از پل های ارتباطی با مجموعه تجهیزات ساختمانی بنیامین هستند که جهت دریافت قیمت و شرایط خرید محصول می توانید آن ها را شماره گیری کنید و با کارشناسان این مرکز ارتباط برقرار نمایید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین