قیمت آهن در اوج

بازار آهن آلات | فروشگاه آهن آلات بنیامین

در روز گذشته قیمت آهن آلات در برخی از حوزه‌ها روند افزایشی داشت اما شمار زیادی از مبادی فروش قیمت روز آهن را بدون تغییر به بازار عرضه کردند. بازار ارز نیز از روز گذشته روند صعودی پیدا کرد و قیمت دلار نزدیک به ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت. قیمت دلار در طول یک هفته اخیر با روند صعودی از ۵۰ هزار تومان تا ۵۳ هزار تومان افزایش یافت به طوری که در پایان روز گذشته هر دلار در بازار آزاد ۵۳ هزار و ۵۰ تومان معامله شد.

قیمت میلگرد نیز در اکثر کارخانه‌ها با ثبات همراه بود اما برخی از مبادی فروش قیمت میلگرد را ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایش دادند. با این حال کف قیمت میلگرد حدود ۲۲ هزار تومان می‌باشد. قیمت پیشنهادی میلگرد آجدار در محدوده ۲۲ الی ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام می‌شود.

قیمت میلگرد نیشابور با افزایش حدود ۱۰۰ تومانی به ۲۲ هزار و ۹۶۰ تومان رسید و قیمت میلگرد امیرکبیر نیز با ۲۰۰ تومان افزایش به حدود ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. قیمت میلگرد میانه نیز ۲۰۰ تومان افزایش داشت و هر کیلو میلگرد د میانه ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

روز تیرآهن در اغلب شرکت‌ها ثابت بود اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان و همچنین تیرآهن فایکو در برخی ضخامت‌ها افزایش ۱۰ الی ۱۰۰ هزار تومانی داشتند.

قیمت روز ورق سیاه کاویان و فولاد مبارکه نیز در برخی ضخامت‌ها با افزایش ۱۰۰ الی ۹۰۰ تومانی روبرو شد و قیمت ورق آهن گیلان و اکسین ثابت اعلام شدند. قیمت ورق استیل ورق شیروانی ورق گالوانیزه و سایر ورق‌های سرد نیز حدود ۳۰۰ تومان افزایش داشت.

پروفیل آهنی پروفیل در و پنجره پروفیل سبک و سایر پروفیل‌ها نیز با ثبات قیمت همراه بودند و فقط قیمت پروفیل نیکان افزایش ۱۰۰ تومانی داشت. قیمت لوله مبلی لوله داربست لوله مانیسمان و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز نیز با ثبات همراه بود.

قیمت ناودانی سپری و نبشی در اکثر شرکت‌ها با افزایش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی همراه بود و قیمت نبشی جاوید بناب نیز ثابت اعلام شد.

بررسی گزارش‌های معاملات بورس کالا نشان می‌دهد که معاملات آهن اسفنجی چندان چشمگیر نبوده و به رغم هفته‌های گذشته که تقاضای بازار آهن اسفنجی هیجان داشت، روز گذشته استقبال چندانی از این محصول به نظر نمی‌رسد.

در روز گذشته ۹۹ هزار تن آهن اسفنجی به بازار عرضه شد که همه آن به طور کامل معامله شد و قیمت هر کیلو از این محصول ۱۲ هزار و ۲۷۱ تومان برآورد شد. علاوه بر این قیمت آهن اسفنجی در عرضه روز گذشته با کاهش ۱۰.۶ درصدی همراه بود.

در روز گذشته تیرآهن خواهان چندانی نداشت و بیشتر از تیرآهن سایز ۳۰ استقبال شد. میلگرد ذوب آهن نیز تقریباً بر روی قیمت پایه معامله شد اما به طور کلی می‌توان گفت تقاضا در بازار آزاد و بورس کالا فارغ از نوسانات نرخ ارز و جریانات سیاسی منطقه ضعیف گزارش می‌شود.

به دلیل سیاست‌های دلار زدایی قیمت دلار برای بازار اهمیت چندانی ندارد و ملاک بازار دلار نیمایی و نرخ مبادله ارز است. به عبارت دیگر می‌توان گفت با توجه به سیاست‌های دلار زدایی و همچنین رکود بازار مسکن و توقف ساخت و ساز بازار آهن آلات و فولاد داخلی نسبت به سایر بازارهای کالایی و مالی کنترل شده‌تر عمل می‌کند.

با این حال نباید تاثیر سایر پارامترها را در نظر نگرفت. به عنوان مثال قیمت شمش صادراتی در هر کیلو ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شد و قیمت میلگرد نیز در بازار داخلی ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان برآورد می‌شود.

به نظر می‌رسد محدوده قیمت میلگرد که در بازار حدود ۲۲ الی ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام می‌شود. قیمت منطقی و بدون حباب مثبت می‌باشد. البته با در نظر گرفتن تورم موجود در بازار این نرخ برای خرید مناسب است و چنانچه قصد خرید آهن آلات و میلگرد را دارید می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط بازار محصول مورد نیاز خود را با خیال آسوده تهیه کنید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین