نگاهی به وضعیت بازار آهن

میلگرد آجدار | فروشگاه آهن آلات بنیامین

در مقاله تالیف شده زیر قصد داریم تا کاربران را با جدیدترین اخبارهای به روز مربوط به بازار آهن آلات آشنا سازیم، در صورتی که می خواهید سطح معلومات خود را در این زمینه افزایش دهید با ما همراه شوید و به خواندن این محتوا بپردازید.

قیمت ها در بازار آهن آلات در پایان هفته گذشته همچنان مانند روال قبل و به صورت ثابت و بدون تغییر بود و اکثر مراکز و مبادی فروش آهن آلات نیز نرخ این محصولات را کاهش دادند.

در روز پنجشنبه بازار ارز همچنان مانند روال قبل بود و قیمت دلار در همان کانال ۴۹ هزار تومانی قرار داشت و در پایان روز با نرخ ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان خرید و فروش شد.

قیمت میلگرد در روز پنجشنبه با کاهش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی روبرو شد و با نرخی مابین ۲۳ هزار و ۵۰۰ تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید و اغلب کارخانه ها هم هیچ نوسانی را در قیمت این محصولات اعمال نکردند.

در خصوص قیمت انواع ورق های سرد و گرم در روز پنجشنبه می توان گفت که نرخ این محصولات ثابت و بدون تغییر بودند و مانند روال قبل به عرضه رسیدند.

قیمت روز تیرآهن در بخش شاخه فروشی و کیلویی نیز به صورت ثابت بود و انواع لوله و پروفیل نیز بدون هیچ تغییری در قیمت به عرضه رسیدند.

گزارش های به دست آمده از بورس کالا نشان می دهد که امروز حدود یک میلیون و ۹۷۰ هزار و ۸۳۹ تن آهن آلات عرضه می شود که حدود ۹۴ هزار و ۹۳۰ تن آن شمش است و قیمت آن ۲۲ هزار و ۲۵۰ تومان تعیین گردیده است و قیمت شمش در عرضه امروز بورس ۷/۰درصد کاهش داشته و حجم آن نیز حدود ۱/۰ کمتر شده است.

همچنین امروز حدود ۱۳۵ هزار تن آهن اسفنجی به بورس عرضه می شود که قیمت هر کیلوی این محصول ۱۲ هزار و ۱۵۰ تومان مشخص شده است.

طبق بررسی های به دست آمده، قیمت آهن اسفنجی نسبت به قیمت شمش فولادی در هفته گذشته حدود ۶۰ درصد بوده در حالی که این نرخ در دو هفته ابتدایی تیر ماه ۶۱ درصد برآورد شده بود و کارشناسان دلیل این کاهش را محدودیت در مصرف برق و قطع آن می دانند.

همچنین میزان فاصله قیمتی مابین شمش و میلگرد در حالی که تقاضا به شدت پایین بوده در هفته گذشته ۱۱ درصد برآورد شده در حالی که دو هفته ابتدایی تیر این رقم ۱۰ درصد برآورد شده است.

در صورتی که متمایل به خرید انواع آهن آلات در حجم عمده و خرده هستید می توانید از فروشگاه تجهیزات ساختمانی بنیامین به صورت حضوری یا اینترنتی اقدام به سفارش محصول با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب نمایید.

تماس با کارشناسان فروش | فروشگاه آهن آلات بنیامین